Isnin, 31 Oktober 2011

BAHASA LIUK LENTOK..?

BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM...


salam 1 malaysia..


lama jugak kan tak bukak blog..line internet ni leh tenat pulak kebelakangan ni...ni nasib baik dah ok lau tak abes semua majalah yang ada kat kedai aku beli bagi nak elakkkan rasa boring...kuikuikui


ni nak ckp pasal bahasa liuk lentuk ni kan....bukan bahasa puitis yang aku maksudkan atau bahasa2 yang penuh dengan metafora ker hyperbola ker kan...tapi bahasa yang digunakan tu adalah bahasa yang melewe2..senang cite bahasa sms...serius bahasa mcm ni aku x berapa minat sangat dengan baca..berbelit lidah aku nak gayakan bacaanya tu...mmg la mudah dan cepat nak menulis tapi nak memahami ape yang di tuliskan berbelit jugaklahh...jenuh aku pikir mana datang idea gaya penulisan yang mcam tu erk...pikir jangan tak pikir ;p


Pada aku la kan..kalaula gaya penulisan yang melewe2 mcm ni kompen aku tak baca sampai abes punya..lebih2 lagi lau aku baca blog gune pulak bahasa mcm tu...minta maaf la ye aku cakap direct je ni...aku bukan nak kondem ke ape cume sekadar luahan hati saje..rata2 kat fb suka buat gaya penulisan yang mcm tu...lagipon aku sendiri bukannyer 100% menggunakan bahasa formal kadang ade jugak liuk lentuknyer tapi berpada2lah...sebab aku akan letakkan sebagai reader..lau aku buat tulisan mcm tu..aku sendiri pon malas nak abeskan bacaan...naik menyampah pulak...huhu


tapi ye laa...masing2 de cara tersendiri nak mengayakan cara penulisan..terpulang la seseorang itu..ikut mana yang lebih selesa asalkan penulisan tu sampai mesej dia..tepuk dada tnya selera :) peace ^``^

p/s : bahasa liuk lentuk yg aku maksudkan

cth :ape ~ apew
boleh ~ boley..boleyh
sape ~ cpe



Rabu, 5 Oktober 2011

PENGARUH CITE KARTUN

BISMILLAHHIRAHMANNIRRAHIM

Bebudak skang macam2 katun yang derang dok tengok...kat sini je macam2 katun ade..upin ipin,boboboi,kacang dan lain2 la....tapi yang paling femes sekali upin ipin dan boboboiii


bile sebut pengaruh ni aku x kisahla kan lau nak tengok katun ni...sekurang2 nyer senang sikit aku nak buat kerja rumah xdelah rifah dok kacau aku..ini kebaikannye pada aku...yg x baiknyer pada aku bile dah selalu tengok secara tak langsung setiap tutur kata akan mempengaruhi percakapannye (dari segi perkataan)mana yang elok tu ok la kan boleh diterima tapi lau sebaliknyer pulak mmg nak kene babap.... :)


sekarang ni tgh musim boboboi pulakk...mulenyer ingatkan ape dia cakap bile diamati ohhh pengaruh katun rupenyer..kadang tu rasa geram je...lau kene kat orang lain kan susah tu...


aku tak kondem mana2 pon setiap kebaikan ade keburukan yang pasti sebagai ibubapa kenela pantau setiap pergerakan mahupun percakapan biar dia x mudah terpengaruh sangat.



sekian terima kasih baca n komen :)


Label

alkisah (2) arward (3) cerita artis (2) contest (24) coretan (68) coretan...blog (3) coretan..kerja (2) coretan..raya (11) diet (3) diner (1) family (2) hobi (1) ihsan (5) info (2) macammacam (2) masakan (1) mc (3) menang contest (1) nuffnag (3) operate (5) percutian (10) rifqah (27) segmen (2) Tag (5) takzirah (4) wedding (1)

EPISODKASIH KAMI

Daisypath Anniversary tickers

tengok yang lain pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...