Isnin, 11 Januari 2010

DIET oh DIET...

DENGAN LAFAZ BISMILLAHIROHMANNIRROHIM....





Azam tuk tahun 2010 ni....nak kuruskan badan..nak diet (rasayer tiap2 tahun pasang azam ni tapi xjugak kurussss...tetttttttttttttttt).. :)

Aku nak berat badan yang asal iaitu 55kg sebelum kawen..skang ni berat aku dah mencapai ketahap yang lebih berat iaitu 66 kg!!!!huhuhu beratkan????overweight dah aku niiii...

Menakutkanla bila tgk angka tu..mau tak taknyer 10kg tu sekali naik.....erkkk!!!!!!!???Ya Allah aku sendiri pon terkejut....hehehe

Lau ikutkan masa preggy dulu lagi berat,,, dah mencecah 68kg!!!!bila dah lepas bersalin je berat turun ker 66kg...dan sekarang ni berat baru 65 kg!!!!!trun satu kg...jadilah...at least de jugak perubahan dari segi angka..ye tak???

Nak berdiet ni kene ade azam yang kuat..semangat kene kental...lebih2 lagi bile berhadapan dengan makanan yang enak2..perghhhh..mmg xleh handle....xpela ari ni melantak nanti sok puasa...hahah..leh gitu?lau gitu la caranye...diet yang2yok tu namanyer..hehehe

Cara aku berdiet skrang ni aku makan roti gandum..sedap xsedap tu sume tolak tepi....huhu..tapi lama2 sedap gak...so sknag goodbye whitebread...tatatititutu.....so rutin harian aku pagi buat benjo....tengahari 2 keping roti..malam pon 2 keping roti cecah milo...kadang2 jer roti tu,, slalu letak oat(tuk mlm ...) orng kata oat pon bagus gak tuk diet..

Jadi sampai sekarang aku amalkan rutin harian aku tuh....roti dan roti...cume xcersice je aku xde masa nk buat.hehe...mudah2han kali ni azam aku tercapai..aminnnnnn

1 ulasan:

NurShahFamily berkata...

semoga berjaya diet nya ye hehehehe ... akak masa 62 pun gelabah gak ... la nie dh dpt 55 seronok sgt heheheh...
mari la berkempen diet...

Label

alkisah (2) arward (3) cerita artis (2) contest (24) coretan (68) coretan...blog (3) coretan..kerja (2) coretan..raya (11) diet (3) diner (1) family (2) hobi (1) ihsan (5) info (2) macammacam (2) masakan (1) mc (3) menang contest (1) nuffnag (3) operate (5) percutian (10) rifqah (27) segmen (2) Tag (5) takzirah (4) wedding (1)

EPISODKASIH KAMI

Daisypath Anniversary tickers

tengok yang lain pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...