Jumaat, 8 Januari 2010

Khas untuk yang berumahtangga

DENGAN LAFAZ BISMILLAHHIROHMANNIRROHIM...

N3 kali ni berkisarkan tentang langkah2 bagaimana hendak segarkan perhubungan dalam rumahtangga





Dalam melalui liku kehidupan berumahtangga,suami isteri pasti akan mengalami pelbagai perkara yang membuatkan diri berasa kesal,geram,marah dan sebagainyer,disamping bahagia kerana telah memiliki orang yang di cintai...

Oleh itu, sangat penting di tengah perjalanan mengharungi bahtera perkahwinan itu anda mengimbasi semula hari2 yang telah berlalu dan melihat apa yang boleh di perbaiki dan pertahankan...

Perkahwinan itu juga harus diselidik samaada "hidup" dan sihat?atau mungkin memerlukan bantuan dek kerana... sesebuah perhubungan itu boleh saja melalui fasa yang tidak sihat kerana anda akan berhadapan dengan situasi kepenatan,kebosanan dengan rutin harian...
Jika ini yang anda alami..6 langkah untuk menyegarkan kembali perhubungan....berikut adalah langkah2nya...

1.UBAH PANGGILAN

kalo dulu panggil abang atau nama isteri kali tukar nama panggilan "sayang", "darling" atau apa saja yang kedengaran lebih mesra dan romantis.

2.AMBIL CUTI

Bila timbol rasa bosan terhadap perhubungan maka sudah masanya untuk anda mengambil cuti bersam pasangan.Cari lokasi yang amda berdua sukai danabeskan masa berdua @ bersama anak.

3.KELUAR BERDUA

Jika tidak mampu mengambil cuti,carila masa tuk keluar berdua dengan pasangan.Boleh jadi makan malam bersama,menonton wayang di hujung minggu @ makan tengahari di waktu kerja.

4.BERIKAN KEJUTAN

Tak perlu menunggu hari lahir pasangan untuk melakukan kejutan.Berikan hadiah pada hari2 bese sebagai tanda menghargainya.

5.LAKUKAN SESUATU YANG BARU

Cari hobi baru yangboleh lakukan bersama.kalo sebelum ni asyik main layang2 di taman rekreasi,,apa kata cuba hobi lain pulak yang lebih mencabar..

6.IMBAS KEMBALI KENANGANBERCINTA

Ajak lah pasangan kembali ke tempat pertemuan pertama,tempat anda dilamar @pun restoran kegemaran anda sewaktu bercinta.Tempat sebegini akan mengimbas kenangan yang membahagiakan dan pastinya akan membuat anda berdua tersenyum sendiri..

sumber petikan : majalah mingguan wanita bil : 1364

Tiada ulasan:

Label

alkisah (2) arward (3) cerita artis (2) contest (24) coretan (68) coretan...blog (3) coretan..kerja (2) coretan..raya (11) diet (3) diner (1) family (2) hobi (1) ihsan (5) info (2) macammacam (2) masakan (1) mc (3) menang contest (1) nuffnag (3) operate (5) percutian (10) rifqah (28) segmen (2) Tag (5) takzirah (4) wedding (1)

EPISODKASIH KAMI

Daisypath Anniversary tickers

tengok yang lain pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...