Jumaat, 7 Mei 2010

Ragam Rifqah

DENGAN LAFAZ BISMILLAHHIRROHMANNIRROHIM..


Lokasi:rumah

Aku x tau la sejak kebelakangan ni..rifqah tu mcm2 hal dia buat..bukan merungut cume terdetik di hati ni..selalu x macm ni kenape sejak kebelakangan ni lain je...makin kuat mengamuk + merajuk + merengek dengan cara manja2 gitew !!!


Adakalanyer itu memang mencabar tahap kesabaran aku..jadi tarzan aku kat umah dok memekik "rifqah buat ape tuh,rifqah x mau masuk mulut kotor tu kan,rifqah jatuh nanti" tu la antara ayat2 yang sering aku lontarkan...tapi aku harus bersabar..budak kan tak kan nek main bantai je..tak pasal2 trauma pulak nanti tak budak aku lak yang trauma...hehe..


Dalam seminggu ni..xtau pe yang x kene..silap sikit nak mengamuk..amek pe yang kat tangan dia sebab masuk mulut..menangis macm kene pukul..dekat sikit ngan abah dia..merajuk berguling2 dia kat mozek tuh..geleng kepala aku + terhibur tgk gelagat dia..


Kadang tu mr husband cakap "rindu kat ayang ni sbb tu dia mcm tu"..agaknye la kot..satu hari tinggal kan dia kat umah pengasuh..nampak ibu dia balik mula la tunjuk aksi...:)


Tapi aku ade sedikit kemusykilan la..anak aku skang ni dah kurang minum susu botol selalunyer waktu malam la biasanye sekali tu mesti ade..time nak tido mmg terang2 susu cap gantung..skang ni kuat minum air masak lak..bangun 4 5 pagi merengek sbb nak minum air masak!! x moh susu..then baru dia leh tido...kenapa leh mcm ni ye?risau pon de gak..takut badan anak makin susut kene marah ngan doc pulak nanti kang!


Rasa2nyer mmg normal ke bagi kanak2 yang berusia setahun ni?aduhh..mcm mana pon lau dia x moh makan or susu alamatnyer kene g klinik minta vitamin tuk tambahkan selera makan...


sekian..jupe next n3




Tiada ulasan:

Label

alkisah (2) arward (3) cerita artis (2) contest (24) coretan (68) coretan...blog (3) coretan..kerja (2) coretan..raya (11) diet (3) diner (1) family (2) hobi (1) ihsan (5) info (2) macammacam (2) masakan (1) mc (3) menang contest (1) nuffnag (3) operate (5) percutian (10) rifqah (27) segmen (2) Tag (5) takzirah (4) wedding (1)

EPISODKASIH KAMI

Daisypath Anniversary tickers

tengok yang lain pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...