Khamis, 4 Mac 2010

Bandung part 2..

DENGAN LAFAZ BISMILLAHHIRROMANNIRROHIM

Ketemu kita sekali lagi...hehe..first day at bandung kiteorang menuju ke tengkuban parahu...sejuk seh kat atas tu..so pagi2 lagi kiteorang dah gerak dari hotel...

sampai je sana..mula la kiteorang di serbu oleh peniaga2 yang menjual bahan jualan masing2...rasa rimas n lemas...mana taknyer dok ikut je kemana kiteorang pegi...aduhaiiii...tapi harga dia lau tukar duit mesia mmg mahal...rasa mcm x logik je..barang key chin je sampai 70 ke 80 hengget...ada ke patut?huhu


pic berlatarbelakangkan kawah gunung..


sekitar kawasan tengkuban parahu...


kawah tengkuban parahu....




ni baru kat atas lum turun lagi nak ke kawah domas...perjalanan nak ke kawah tu jauh gak..mencabar tul laluan dia..bes lenguh2 kaki aku di buatnyer...lak tu baru lepas hujan..laluan mmg licin la...terpaksa aku menggunakan "guard"..hihi.. sepanjang perjalanan nak menuju ke kawah domas pemandangan sekitar laluan memang menarik..nak2 tgk pokok2 dia tuh...lain benar...katenye di sebabkan laluan lahar...tapi memang mengagumkan...sempat gak aku snap pic sepanjang perjalanan ni....





kite pon dah hampir ke kawah domas..kat situ air masih lagi mengelegak..lau rebus telor mmg leh masak..sempat lagi aku rendam kaki kat air hangat tu...wahhhh..segar bugar....kejap je..pastu lenguh balik...sebab perjalanan nak balik jauh dia leh tahan gak...tercungap2 aku di buat...hahaha...tapi yang xleh handle si peniaga xberputus asa suh beli barang siap tawar hage murah lagi..(tapi tetap mahal pon..potong leher punye hage la senang cite)huhu..last2 aku terpedaya dengan si peniaga2 tu...hampeh tol.!!!!






Then lepas di tengkuban parahu..kiteorang melantak lak kat kampung daun....suasana dia memang nyaman...makanan dia pon ok gak lah...lepas makan pe sume kiteorang berangkat ke toko tiga (gedung jeans)..murah giler kat sana..lepas membeli belah kiteorang buat massage satu bnd...aduhh sedapnyer kene urut...ilang letih2 bdn...then malam tu layan gureme bakar..sedapp..yumm yumm yummm......
so malam tu kiteorang lepak kat bilik..rasa dh x ralat dah nak berjalan lagi...





bnayk lagi benarnyer nak yg nak di kongsikan tapi cukupla setakat ni sahaja...

jumpa lagi...

2 ulasan:

Nurshahfamily berkata...

sungguh best dpt gi ronda2 tpt org kan hehehe

episodkasih.blogspot.com berkata...

tu la..rasa mcm nak g lagi je tahun depan..

Label

alkisah (2) arward (3) cerita artis (2) contest (24) coretan (68) coretan...blog (3) coretan..kerja (2) coretan..raya (11) diet (3) diner (1) family (2) hobi (1) ihsan (5) info (2) macammacam (2) masakan (1) mc (3) menang contest (1) nuffnag (3) operate (5) percutian (10) rifqah (27) segmen (2) Tag (5) takzirah (4) wedding (1)

EPISODKASIH KAMI

Daisypath Anniversary tickers

tengok yang lain pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...