Isnin, 29 Mac 2010

TAG FROM MAMA_AYU.

DENGAN LAFAZ BISMILLAHHIRROHMANNIRROHIM...


AHHaaa....dah dapat keje dari blogger ni...hihi..First time tuu..selalu bc tag blogger kali ni turn aku lak nak menjawab tag ni..hehe..

Tag ni datangnye dari MAMA_AYU...thanks ya coz sudi tag nama ni...sooo masa tuk menjawab tag ni pon bermula...hihi mcm exam lak bunyinyer...

ape lagi mehh kite baca sesama..hopefuly mama ayu enjoy...

1. How old were you when your first child was born?
~~ waktu tu beromu 25 tahun.

2. What month and year was your youngest child born?
~~ lahir pada tanggal 17.02.2009 dan diberi nama NUR RIFQAH HAZIRA BT MOHD RAZMAN HAFIZ..panjangkan nama..hehe

3. How did you feel when you first found out you were pregnant?
~~ syukur pada ALLAH SWT..tak tergambar rasanyer..dan x sangka bunting pelamin la katakan...hihi..

4. Who did you tell first?
~~ of coz mr husband...mcm xpercaya xlama lagi nak jadi ayah..senyum sampai ke telinga... :)

5. How many pounds/kg did you gain during your first pregnancy?
~~ time bujang dulu..55 kg..last timbang 68kg!!!!!erk....

6. What did you crave while you were pregnant?
~~ ALHAMDULILLAH time preggy tu xde la teruk sangat..cume aku x boleh lalu depan kfc..aku rasa busuk sgt bau dia..nak2 yg kat sopink komplek tu...tutup idung lau lalu depan tu...then tingin nak makan karipap bulat..kuih ketayap n lengkong pelangi tuh...seb masa tuh bulan puasa senang sikit nak mencari....lau tak jenuh gak mr husband nak mencari...hehe


7. Did you find out the gender of your first child? Why or why not?
~~ monthly cek mmg scan..xpenahnyer x scan...ikutkan hati mr husband nak bby boy...tapi bile scan bby gurl..bile delivery mmg bby gurl..Alhamdulillah...tapi pada aku yg penting..bby dalam kandungan selamat dan sihat..betul tak??? hihi

8. Did you have any complications during your pregnancy?
~~ ALHAMDULILLAH ALLAH permudahkan segalanyer...last cek trus kene tahan coz dh bukak jalan 4cm tekanan darah pon dh naik..masuk labour room around 4.30pm and delivery 8.30 pm...

9. How much did your first child weigh?
~~ 2.6 kg...kalau x silap la..hehe..lupe la...

10. Was your first child early, late, or on time?
~~ awal 3 minggu..ikutkan due dia bulan 3 tapi 17/02/2009 bby dh kuar..ishhh3x xsaba rupenya anak ibu ni nak tgk ibu n abah ye... :)

11. What is the most difficult challenge or health issue that any of your children have faced?
~~ alhamdulillah..sepanjang 1 tahun 2 buln..rifqah xpenah mengalami ape2 alahan yang teruk....demam jarang sekali..tapi flu,bila dah kene mmag susah nak baik...lau yg ni mmg ikut ibu dia...dok flu x sudah2...haha

12. What's your favorite part of being a mom?
~~ bile aku dapat gelaran ibu kepada anak aku.....time tuh xtau nak habaq cma.....gembira sgt2..bila dh besar ni...dah pandai panggil.."abu" n kiss pipi "abu" dia..hehee

13. Do you think it's easier to be a mom or a dad?
~~ hendak menjadi dad or mom mmg mudah..tapi nak mendidik anak bukan mudah nak2 zaman yang semakin canggih nih...so tangungjawab ibu bapa tu amatla berat dan besar dan kene la berkorban...

14. What is the best piece of advice you could give to someone who is about to have their first child?
~~ jgn terlalu stress...think positif...ingatla anak itu amanat ALLAH..

15. Did you always think you'd have kids?
~~ of coz..mana leh lupa..time tgh jawab tag ni pon aku dok teringat pe anak aku dok buat kat umah pengasuh dia tuh...jgn buli anak orang sudah....hikhikhik..

16. What's been the biggest surprise about motherhood?
~~ dapat membesarkan anak dengan penuh kasih sayang


17. Are there things you miss about life before kids?
~~ tentu la waktu bujang dlu...nak wat pe pon xkisah..la ni pe aku buat anak pon ikut..huhu

18. How many children do you have?
~~ baru sorang...gurl

19. Do you plan to have any more children?
~~ yes!!!!!tapi tgu la 3 tahun lagi insyaallah... masa tuh..anak aku dh pandai jaga adik..haha

20. Who's the mom that you admire most?
~~ pn siti jalila...mak aku tentula....bersusah payah bangun 2-3 pagi nak buat kuih
anta kat orang then..jual msa bulan pose semata2 nak menambah rezeki...dan satu lagi mak mertua aku..sanggup ambil cuti keje and jaga aku masa aku lepas bersalin di hospital dan yg pling buat aku terharu bile mak mertua sgt take care masa aku di hospital..


And I would like to tag my frens..

1. nurshahfamily

2. coretan uda

3. cute miut78
4. zakwan-afif-najmi (superhero mama)



***I admire you guys mums.. jom kte sma2 jwb tag ni.

2 ulasan:

Ayu Hussien berkata...

best kan... bc kenang2an org ni..terutama skali pgalaman mgandung & bsalin...

hajar berkata...

tu la..teringat balik pengalaman tu sume..mmg seronok kongsi2 pengalaman mcm nih...

Label

alkisah (2) arward (3) cerita artis (2) contest (24) coretan (68) coretan...blog (3) coretan..kerja (2) coretan..raya (11) diet (3) diner (1) family (2) hobi (1) ihsan (5) info (2) macammacam (2) masakan (1) mc (3) menang contest (1) nuffnag (3) operate (5) percutian (10) rifqah (28) segmen (2) Tag (5) takzirah (4) wedding (1)

EPISODKASIH KAMI

Daisypath Anniversary tickers

tengok yang lain pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...