Jumaat, 10 Februari 2012

MAJLIS KAWEN + TERENGGANU

BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM



SALAM 1 MALAYSIA...



yahoooo....raya cina aku cuti seminggu dapat angpau, dapat limau sekotak....manyak syokk oooo....nak2 part angpau tuuu .... :)



tapi raya cina ni aku sibuk sikit dengan majlis perkahwinan kakak ipar aku.....banyak happening..tapi aku xleh nak turun tangan sgt...pasal anak aku buat hal....biasalah kan orang ramai,,,panaas lak tuk...tu yang asik nak berdukung je tu.....



maap la ye bukan alasan tak nak buat kerja tapi kenyataannn yang tak dapat di elakkan....hihihhi.. peace



selesai saja majlis......keesokkan harinyer acara buka hadiah pulak...mak aiiiiiii hadiah punya la bnyk aku rasa de dalam 100 hadiah....tapi besh la kan pengantin kali ni dapat hadiah complete semua ada dari kecik sampai sebesar2 hadiah.....pendek kata tinggal nak beli periuk ngan dapur gas je......alhamdulillah atas pemberian-NYA.



maap sekali lagi picture xde...xsempat nak ambil.....



minggu ni jugak kami 4 kuarga berangkat ke Terengganu anta pengantin....dapat orang ganu. perghh sendat kete ngan barang....perjalanan agak mencabar...kalo korang dari johor dah sah2 nak ke pantai timur tu kene ikut mersing...mesti tau keadaan jalan dia tu kann.....siang ok lagi tapi lau malam agak bahaya sikit so be careful ok....



perjalanan mengambil masa 7 ke 8 jam...akhirnye sampai jua ke detinasi homestay bukit payung..alhamdulillah....sampai saje masing2 lepak kepenatan.....kemudian di jamu dengan nasi putih berlaukkan gulai kawah dan sebagai nye....alhamdulilah kenyang sudahhhhh



ermmm xtau pulak keadaan kenduri kawen di terengganu x sama macam kite johor...maksudnyer kalo kite kat jb khemah sampai 5 ke 6 khemah....siap meje kerusi tersusun..tapi kat terengganu sebaliknyer....sekadar 1 khemah dan kerusi....jadi mereka makan x menggunakan meja....hanya menggantikan tapak tangan sebagai meja makan....wahhhh ayattt kooooooo...tapi kiteorang makan tetap cari mejaa.....haha



malam tu kiteorang de aktiviti....tapi nanti sambung entri akan datang yee.....dh panjang berjela ni ....byeeee



sekian terima kasih sudi baca dan komen :)



Tiada ulasan:

Label

alkisah (2) arward (3) cerita artis (2) contest (24) coretan (68) coretan...blog (3) coretan..kerja (2) coretan..raya (11) diet (3) diner (1) family (2) hobi (1) ihsan (5) info (2) macammacam (2) masakan (1) mc (3) menang contest (1) nuffnag (3) operate (5) percutian (10) rifqah (27) segmen (2) Tag (5) takzirah (4) wedding (1)

EPISODKASIH KAMI

Daisypath Anniversary tickers

tengok yang lain pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...